Xerxes óta nem gyüjtöttek annyi embert és annyi hajót egy vállalatra és a keresztyén Európa a keresztes hadjáratok óta nem látott annyi erőt egy eszme szolgálatában, mint a mennyit a spanyol király küldött az eretnek Anglia meghódítására.
A hajózás története az ősidőkbe nyúlik vissza. Kezdetben a folyók, tavak és a tengerek csupán akadályt jelentettek a szárazföldi közlekedés számára, ezek leküzdésének igénye hozta létre az első vízi járműveket, amelyek különböző helyeken és időpontokban, egymástól függetlenül alakultak ki.
Utolsó frissítés: 2004. október 18. Hétfő 20:37
A világtörténelem legnagyobb tengeri harca: a skageraki vagy jütlandi csata...
A német haditengerészet a világháborút megelőző évtizedben teljes erővel készült az angollal való mérkőzésre, amit a német külpolitika elkerülhetetlennek tartott. A német-angol viszony rosszabbodásának egyik fő oka éppen a német flotta rohamos fejlesztésében gyökerezett. A német azon volt, hogy az angol flottát belátható időn belül utólérje. De 1914-ben ettől még távol állt. Hajóegységekben mégis már annyira gyarapodott, hogy a világháború kitörésekor a német flotta az angolok úgynevezett Super-Dreadnougth tipusu, azaz 20.000 tonnán felüli, 12 darab legnagyobb ürméretü ágyúval felfegyverzett 22 csatahajójával 16 ilyen hajót tudott szembeállítani. Ez a tipus az orosz-japán tengeri háború tapasztalatai alapján fejlődött ki. A német és az angol csatahajó között csak az volt a különbség, hogy az angol 30 és feles, 35 és 38 cm-es ágyukat, míg a német 28 és 30 és fél cm-es ágyukat alkalmazott és hogy az angol csatahajó valamivel gyorsabb volt, míg a német hajónak a páncélja volt erősebb.
Utolsó frissítés: 2004. október 18. Hétfő 20:19
A német zsebcsatacirkáló, az ADMIRAL GRAF SPEE története dióhéjban
A brémai F. A. Vinnen hajózási vállalat részére 1921. február 14-én Kielben, a Krupp hajógyárban (Germania-Werft) új négyárbocos barkot bocsátottak vízre. A hajó a Magdalene Vinnen nevet kapta. Vitorlázata alapján a vitorlás kereskedelmi hajózás akkori egyik legnépszerűbb hajótípusába, a barkok közé tartozott (barknak neveznek minden olyan három-, négy- és ötárbocos nagyvitorlást, amelynek leghátsó árbocán hosszvitorlázat, a többi árbocon keresztvitorlázat van).
Utolsó frissítés: 2007. augusztus 30. Csütörtök 09:13
Biztos mindannyian találkoztatok már a Bounty hajón lezajlott lázadás történetével. A filmek erősen torzítják a valóságot, ezért gondoltam hogy röviden összefoglalom Bengt Danielsson, Lázadás a Bounty hajón című könyvének tartalmát. A szerző gondos kutató munkát követően, eredeti beszámolók, és dokumentumok alapján írta meg könyvét, a tényszerű adatokra támaszkodva. A cikkben szereplő képek nem a könyvből származnak, nagyrészük csak illusztráció.
Utolsó frissítés: 2007. augusztus 30. Csütörtök 08:56